Daisypath Anniversary tickers Lilypie Premature Baby tickers

Sunday, April 17, 2011

♡ Pandai Pilih Tempat , & ngidam ♡

assalammualaikum . hai . 
selamat menyinggah lerr aku ucapkan yerrr =)
aku na kongsi cite ,hehe ... >.< 
sabtu and ahad lepas aku balik kampung asband aku , kat Olak Lempit . banting .
pelik name tempat nye ? biase lerr penduduk JAWA .
aku pon sejak kawen nan asband je aku tau name tmpat tuu ...
ok laa malas nak panjang kan cito . moh kite pendek kan jela yowww !
malam sabtu , samapi aje kampung asband , mak mentue pon masak laa tok kami makan .
daa sampai nie lapo laa pulak enn ,!
mak mentue aku nie emang jenis tak dok diyam ade je na diwatnye . kadang tuu kesian pon ade .
malam tuu mak mentue aku masak punye laa banyak.tapi asal nye tok ayah mentue aku .
ikan bakar, sotong bakar,air asam(celup dgn ikan bakar),tomyam campur .
ayam masak kicap,ape lagi ea?lupee laa plak en..ase nye nie jela kot.
heheh,slalu nye aku kalo kat ruma sendiri emang na makan banyak takkan dapat ler sebab akan buang balik (muntah)
tapi yg pelik nye,awat ler selera beno aku mase tuu.asband laa perasan. 
dy cakap"yang,awak nie selera beno smpai kat kmpng?tak muntah plak ?"
aku pon cakap balik nan asband"entaahhh lah yahh ! anak yah nie MEMILIH TEMPAT kott"
asband aku , mak mentue ,ayah mentue and adeq ipa aku sume senyum jee =)

ke esokkan hari nye(ahad) time na balik shah alam 

aku: " yahh , balik natie kite p beli rambutan ea ?teringin lak na makan ."
asband :"emm yela . tapi kat mane ade jual ea ? "
aku : "alaaa tnye kite plak,nie en kampung yah takkan tktau"
asband : sennnyyyyaaaammmm jeee =/
dah siap siap kemas sume,betolak ler balik shah alam .aku enat asbnd tak ingat sal rambutan tuu.
upenye dy enat . dy pon tnye mak mentue and ayah mentue kat mane ade jual rambutan ?
dorang masing masing taktau . last asband amek keputusan pegy kat bandar salak tinngi ade pasa kat situ .
punye lah jauh mencari rambutan , akhir nye tak dapat !
yang dapat nye , limau dgn anggur jela .
asband pon beli . kononye na gantikan dgn rambutan ,
takpelaa aku pon makan , tapi baby dalam perot nie tau tuu bukan RAMBUTAN . ape lagi aku pon MUNTAH laa kan .. 
sooo : bagi kowang yg bunting cm aku nie , iff baby mintak rambutan , kne gak cri .. smpai dapat . jgn ganti kan dgn buah lain . kang jadi cam aku . buang balik "

1 comment:

  1. hahah..betol2..mcm akak eyqa plak,mcm2 dia nk makan...sampai kita owg 1 fmaly kena cri kan tok dia...hehhe...mklom ea,tkot nanti anak nye gences...hehehe...

    ReplyDelete

I miss YOU